Sürekli İyileştirme

Sürekli İyileştirme
İyileşme ve gelişim. İş ve özel hayatımızda bizim ve dokunabildiğimiz her şeyin gelişimi...

27 Mart 2015 Cuma

Neden Değer Akış Haritası?

Neden Değer Akış Haritası?

Değer akış haritalama, ölçülebilir iş performansı iyileştirme elde etmek için kullanılan bir araçtan daha fazlasıdır. Gerçeği su yüzüne çıkarmaya, problem çözmeye ve daha iyi bir yarın tasarlamaya yardımcı olan bir yönetim uygulamasıdır. Uygulandığı yerdeki potansiyelin ne olduğunu fark etmekte uygulayıcılara yardımcıdır.



Değer akış haritası, müşteri ihtiyaçlarına cevap verebilecek en iyi organizasyonu sağlamakta yardımcı olur. Bir yöneticiye ekibini organizasyonun amacı, stratejik yönü, yıllık iş hedefleri ve iyileştirme öncelikleri çerçevesinde yönlendirmesi için yol gösterir.  Bu, yöneticilere odaklanma, uzlaşma ve bağlılık kazanmak için güçlü bir forum sağlar.
Bu yönetim uygulamasının insanla ilişkili kısmı ise işin kendisidir. Yalın Yönetimin temeli “İnsana Saygı”dır. Bunu ölçmenin en iyi yolu, o organizasyonda çalışan her bir kişinin yaptığı işte başarılı olup olmadığı ve işini yaparken bilgi, yetenek, deneyim ve tüm potansiyelini kullanıp kullanmadığıdır. Ne yazık ki şirketler bunun ya yeni yeni farkına varıyorlar ve “Yetenek Yönetimi” adı altında yeni çabalar içine giriyorlar ya da hiç farkında olmayıp çalışan devir oranında artışlara anlam veremeden yaşıyorlar.

Daha da kötüsü, problemler için sisteme ve prosese bakmak yerine insanların suçlandığı bir ortam yaratılıyor.
İyi bir yönetici, ekibinin mevcut durumda değerin müşteriye nasıl aktığını ya da akmadığını anlayacağı bir ortam yaratır. Mevcut durumu anlamak bir ayılma süreci olarak da değerlendirilebilir ve bir yöneticiye organizasyonu doğru yerlere yönlendirmesine yardımcı olur.

Prosesin baştan sona resmedilmesi, açıkların belirlenmesi, eksik bağlantıların sağlanması, daha kaliteli ürün-hizmet sağlanması sadece dış müşteri için çok büyük bir değer sağlamakla kalmaz, bu değerin oluşmasına katkısı olan çalışanlar için daha insancıl ve saygılı bir çalıma ortamı da sağlar.

Değer akış haritasının hem liderlik hem de insani boyutlarını düşünerek eğitimlerimizi bu gözle hazırlayarak haritanın oluşmasını sağlayacak tüm ekipte bu farkındalığı sağlamak gerekir. Onların iş yapış şeklini kolaylaştırıp süresini kısaltmaktan başka, var olan ve kullanamadıkları yeteneklerini de kullanmalarını sağlayacağını bilen her çalışan daha gönülden katkı sağlayacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder