İnsanoğlu yapısı gereği sürekli iyileştirmeye açık-kendisini bilerek kapatmadıkça-. Çünkü bizler memnuniyetsiz canlılarız, içinde bulunduğumuz durumdan genellikle rahatsız oluruz, ama şikayet ederiz. Tek yapmak gereken farkında olduğumuz ve rahatsızlık duyduğumuz bu durumdan kurtulmak istememiz ve bunun için ihtiyacımızı belirleyip harekete geçmek.
Böyle söyleyince çok kolay gibi görünüyor, birkaç defa yaptığınızda artık kolay gibi geliyor da. Deming'in yıllar önce ortaya koyduğu problem çözme adımlarını bir defa uygulamaya başladık mı her alanda her yerde uygulayabildiğimizi görüyoruz. Üretim hatlarında, finansta, lojistikte, gıda sektöründe, hizmet sektöründe ve hatta iş dışı özel hayatımızda... Önemli olan rahatsızlığın keşfi ve Planla-Uygula-Kontrol et-Önlem Al adımlarının hiçbirini atlamadan uygulayabiliyor olmamız.
İncelediğimiz konu çok basit bir konu olabilir. Evimizin dağınıklığı, mutfakta çok zaman harcamamız, kitap okumak için zaman bulamamamız ya da buna benzer özel hayatımızdan örnekler olabilir. Bunları incelerken yapmaya çalıştığımız kişisel verimliliğimizi arttırmak, tıpkı üretimdeki yalın çalışmalarda işçilikteki verimliliği iyileştirmek için israfların belirlenip ortadan kaldırılması için çalıştığımız gibi.
Hizmet sektöründe de nadiren uygulamalarını gördüğümüz yalın çalışmalardan bir örnek paylaşmak istiyorum. Starbucks'ta işçilik verimliliğini iyileştirmek için yapılan çalışmayı görebilirsiniz, bu videoda da göreceğiniz gibi önemli olan analizi yapıp harekete geçmek.
Siz de harekete geçin, hayatınızı iyileştirin!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder