Çalışan bağlılığı ve çalışan aidiyeti sıklıkla duyduğumuz kavramlar. Ne kadar ölçebiliyoruz?
Bağlılık, çalışanın kendisini yetkin hissedebileceği bir iş ortamının sağlanması ve bunu destekleyecek dönüşümsel bir liderlik yaklaşımının geliştirilmesi gibi kurumun misyonu, kültür ve değerleriyle desteklenmedikçe inancın ötesine geçemez.(1)
Bağlılık ve aidiyet sağlanmadığı zaman çalışanlar iş yerini, yöneticisini terk ediyor. Bu terk edişler, IKda takip edilen çalışan devir oranı(turnover rate) ile göstergelerimiz arasındaki yerini alıyor. Bu değerlere baktığımızda
(2)
Tüm sektörlerde %15,1
Banka ve finans sektöründe %17,2
Sağlık sektöründe %16,8
Reel sektörde %13,3
Hizmet sektöründe %15,2
Bu kadar yoğun olarak çalışanların kaybedildiği bir ortamda işin kalitesini ve sürekliliğini sağlamak da zorlaşıyor. Ayrılan bir kişiden sonra;
- Kalan iş yükünün geride kalanlara dağılımı
- Bu dağılımla birlikte artan iş yükü-motivasyon kaybı
- Yine bu iş yüküne bağlı olarak ortaya çıkan verimlilik ve kalite problemleri
- İşletmeye ait bilgilerin kaybı
- Tedarikçiler ve müşteriler ile yeniden kurulması gereken iletişim
gibi konularla karşı karşıya kalıyoruz.
2012 Allied Workforce Mobility survey verilerine göre, firmaların yaklaşık %30u yeni bir çalışanın tam performansına erişmesinin 1 yıl sürdüğünü söylüyorlar. Colombia Universitesi araştırma sonuçlarına göre, ayrılan bir çalışanın yerine yeni bir çalışan alıp yetiştirmenin maliyeti, çalışanın yıllık gelirinin %150 sine mal oluyor.
Bağlılık ve aidiyet, çalışanların kendisini değerli hissettiği, kabul gördüğü ve saygı duyulduğunu hissettiği ortamda oluşacaktır. Kişinin, kabul gördüğünü, saygı duyulduğunu hissetmesi için
- Tanıma
- Koçluk ve mentörlük etme
- Kişisel gelişimine katkı sağlama
- Ölçülebilir ve takip edilebilir hedefler belirleme
- Keyifli bir çalışma ortamı yaratma
(3)
Daha mutlu, daha verimli ve daha bağlı çalışanlar için karşılıklı ihtiyaçların-beklentilerin doğru tespit edildiği ve doğru çözümlerin belirlendiği çalışma ortamlarının artması en büyük beklenti.
(1) http://www.baltasgrubu.com/Makaleler/calisan-bagliligi-efsanesi.html
(2) Compensationforce.com 2013 turnover rate verileri
(3) http://go.globoforce.com/rs/globoforce/images/Fall_2014_Mood_Tracker.pdf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder